måndag 8 december 2014

Snabbt julkort

Idag bloggar jag, DT Åsa/asamia

Du hittar materialet inne i webshopen


Om man vill skapa ett snabbt julkort, finns allt att
hämta hem inne hos Scrappweb.
Till det här kortet har jag använt färdiga dekos 
och bild från ett klippark,
vilket går snabbt att skapa med.

Jag valde ett dovt mönstrat papper,
den här fina baksidan av ett papper från Craft & You.
Du hittar papperet
  HÄR
Sen klippte jag till en bit änglahår
som jag satte fast med häftapparat.
Änglahår finns i många olika färger, 
jag använde en grön på det här kortet.
En fin detalj är att använda
Det ger det där lilla extra till kortet.

Blommorna hittar du under kategorin
Den fina snöflingan har jag stansat ut med en
die som heter
Ett tips för att få den att stansa ut alla
de fina detaljerna utan problem,
är att lägga ett bakplåtspapper mellan papperet och dien.
Bandet är ett organza med pärlor, bara att klippa önskad längd.
En fin liten Metalldekoration sitter till höger om blommorna.

Lycka till med ditt skapande av julkort!

Om du vill besöka min blogg, klicka på bilden här under.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar